INNE

Wizyta w gabinecie kosmetycznym- co powinnaś wiedzieć.

W środowisku kosmetycznym dużo mówi się o klientach, którzy korzystają z usług kosmetycznych jak i o kosmetyczkach/kosmetologach wykonujących zabiegi i ich umiejętnościach. Postanowiłam więc napisać jakimi cechami powinny wyróżniać się dwie strony.

Klient w gabinecie kosmetycznym

Pewnie nieraz zastanawiałaś się, który gabinet kosmetyczny wybrać, żeby wykonać usługę, która Cię interesuje.

Pewnie nieraz zmieniałaś gabinet kosmetyczny, ponieważ byłaś niezadowolona lub szukałaś tańszego zabiegu, albo z ciekawości szłaś do kogoś innego.

Skóra, to bardzo ważny i zarazem największy organ naszego ciała. Żeby wykonać dobrze zabieg, to należy skórę dobrze poznać. Trudno kosmetologowi jest poznać Twoją skórę, gdy co chwilę szukasz innego gabinetu.

Pamiętaj, że jest kilka cech, które jako klient powinnać posiadać.

PRAWDOMÓWNOŚĆ

Przychodząc do gabinetu powinnaś zawsze mówić prawdę. Nie możesz zatajać przed kosmetologiem żadnych informacji.

Wiesz dlaczego? Bo ma to znaczący wpływ na efekty zabiegu lub co gorsza powikłania.

Na szczęście nie trafiłam na klientki, które są nieszczere, ale wiem z doświadczenia koleżanek z branży, że takich osób jest wiele.

Zastanawiam się dlaczego takie osoby podczas wywiadu kłamią i jeszcze podpisują się pod tym co podały w karcie klienta?

Możliwe, że klientki nie zdają sobie sprawy z powikłań jakie mogą nastąpić w sytuacji, gdy w wywiadzie nie powiedzą prawdy.

Przykład? Prosze bardzo…

Przychodzi klientka na zabieg mezoterapii igłowej. Pytana w wywiadzie o przyjmowane leki, mówi, że nic nie zażywa.

Klientka w trakcie zabiegu dość mocno krwawi i pytana ponownie o przyjmowane leki, mówi, że przypomniało jej się, że od tygodnia przyjmuje aspirynę. Jest to bardzo niedpowiedzialne.

ZAUFANIE

Zaufanie jest podstawą dobrej współpracy między kosmetologiem a klientem.

Musisz pamiętać, że jest wiele osób, które niestety bez pojęcia wykonują pracę w gabinecie kosmetycznym, ale jest też całe mnóstwo osób, które chca dla Ciebie dobrze.

Więc jeśli już wybrałaś swojego kosmetologa- zaufaj, że chce Ci pomóc. Oczywiście musisz zachować czujność. Przecież każdy z nas ma instynkt. Nie wierzę, że nie dasz rady wyczuć czy ktoś na siłę proponuje Ci zabiegi . Tylko musisz uważnie obserwować.

SYSTEMATYCZNOŚĆ

Przecież wiesz, że nie ma w życiu nic na pstryknięcie palca. Jeśli decydujesz się na zabiegi kosmetyczne, to powinnaś systematycznie stawiać się na umówioną wizytę.

Rozumiem, że każdej osobie mogą zmienić się plany, ale chyba nie za każdym razem, gdy masz ustalone 5 wizyt z góry.

W swoim gabinecie wyznaczam z góry kilka zabiegów, co pozwala klientce dostosować obowiązki codziennego dnia do umówionej wizyty w gabinecie.

WYTRWAŁOŚĆ

Tutaj niestety jest czasami problem. Jeśli przychodzisz z pewnym problemem, to musisz liczyć się z tym, że żeby Ci pomóc potrzebny jest czas i to czasem wielomiesięczny.

Przykład…

Masz 30 lat i problem z trądzikiem.

Trądzik ,,hodujesz” od 16 roku życia i przez ten czas nic z tym nie robiłaś.

Trudno jest pomóc Twojej skórze po jednym czy dwóch zabiegach. Zabiegi kosmetyczne, to proces regulacji pracy skóry. Tutaj nie ma nic na skróty.

Bardzo często po dwóch czy trzech zabiegach masz gorszy stan skóry niż przed przyjściem za zabieg.

Wtedy myślisz, że to bez sensu- rezygnujesz i szukasz innego gabinetu.

To bardzo poważny błąd. Pogorszenie stanu skóry w trakcie wykonywania zabiegów może zdarzyć się.

Kosmetolog w gabinecie kosmetycznym

Wyżej napisałam o tym jakimi cechami jako klient powinnaś się wykazać.

Kosmetolog również powinien posiadać odpowiednie cechy charakteru, które pomagają wykonywać pracę z pasją.

ASERTYWNOŚĆ

Zdarza się tak, że klientka przychodzi i mówi: ,,Poproszę zabieg mikrodermabrazji, bo słyszałam, że jest fajny”

W tym momencie jeśli kosmetolog, który pracuje profesjonalnie uzna, że masz skórę suchą, wrażliwą powinien potrafić odmówić Ci wykonania takiego zabiegu- nawet kosztem tego, że jeśli uprzesz się, straci klienta.

Kosmetolog, to osoba, która powinna decydować jaki zabieg wykona na Twojej skórze- nie Ty jako klient.

Przeciez jak idziesz do lekarza, to nie narzucasz jaki antybiotyk będzie najlepszy?

EMPATIA

Tutaj jest kolejny problem…

Dziś rządza pieniądza jest tak wielka, że wiele osób chyba zapomina o empatii w pracy kosmetologa.

Na szczęście mam koleżanki z branży, które mają w sobie dużo empatii. Na grupach kosmetycznych też widzę jak inne osoby szukają wsparcia dla swoich klientów, gdy nie mogą sobie poradzić z problemem.

Więc mam nadzieję, że takich osób jest dużo.

SOLIDNOŚĆ

Perfekcjonizm powinien być towarzyszem w codziennej pracy. Tutaj nie ma miejsca na bylejakość.

Wysoka jakość produktów, to również część solidności w wykonywaniu pracy.

W salonach fryzjerskich słyszałam o przelewaniu do butelek markowych tanich szamponów.

Mam nadzieję, że w branży kosmetycznej takich sytuacji nie ma.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Podejmując się wykonania zabiegów kosmetycznych, kosmetolog powinien pamiętać o tym, że bierze odpowiedzialność za zdrowie klienta jak i za wygląd estetyczny jego skóry.

Wiele czytam o powikłaniach po zabiegu, o tworzeniu własnych procedur zabiegowych, o wymyślaniu na siłę zabiegów- niestety takie działania do niczego dobrego nie prowadzą.

Żeby tworzyć własne procedury zabiegowe trzeba być bardzo mądrym kosmetologiem, który ma pojęcie o biotechnologii i o tym w jaki sposób reagują substancje względem siebie.

MOJE WNIOSKI

Klient bardzo często szuka niższych cen w gabinecie. Pamiętaj, żeby nie porównywać cen w gabinetach. Jedni pracują na tzw ,,białej kosmetyce” i używają do tego tanich materiałów, a inni pracują na zaawansowanej technologicznie firmie, a to kosztuje.

Jeśli chcesz mieś zabieg wykonany solidnie, to uwierz mi- nie będzie to tania usługa.

Jeśli chcesz mieć efekty zabiegów- bądź wytrwałą, jeśli się czegoś podejmujesz.

Szukaj gabinetu, w którym poczujesz, że jesteś otoczona opieką i dla którego Twój problem będzie ważny.

Zostaw komentarz