KOSMETOLOGIA

Kosmetyki pielęgnacyjne- jak wybrać odpowiednią firmę kosmetyczną

Na rynku wśród firm kosmetycznych jest bardzo duża konkurencja, począwszy od składu kosmetyku, poprzez opakowanie, zapach produktu, konsystencję, aż po ostateczny marketing, który ma wpływ na wybór kupującego.Pojawiają się nowe firmy produkujące kosmetyki pielęgnacyjne- nasuwa się pytanie jakiego wyboru dokonać?

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE

Jak wiadomo kosmetyki pielęgnacyjne działają tylko powierzchownie. Substancjom trudno przeniknąć do głębokich warstw skóry. Firmy kosmetyczne stosują różnego rodzaju patenty, które pozwalają przeniknąć do głębszych warstw naskórka. W tym celu wykorzystywane są nowoczesne sposoby:

  • NANOTECHNOLOGIA, do produkcji kosmetyków pielęgnacyjnych używa się małych rozmiarów fosfolipidów. Są to pęcherzyki lipidowe, w których zamknięte są substancje aktywne. Z uwagi na to, że te pęcherzyki są około 200 razy mniejsze od komórki człowieka, to bez problemu mogą między nimi przenikać.

W nanotechnologii produkuje hiszpańska firma SESDERMA

  • GENOKOSMETYKA- badanie kodu DNA. Wynik testu pozwala na spersonalizowany dobór kosmetyków pielęgnacyjnych. Wyniki jaki i terpaia indywidualna opracowywana jest w zagranicznych laboratoriach. W najnowszych badaniach udowodniono, że 1500 genów jest odpowiedzialnych za starzenie się skóry.Niestety technologia jest dość kosztowna.
  • NANODYSKI- są to małe płaskie krążki- dyski, w których umieszczone są substancje aktywne, po przedostaniu się do kolejnej warstwy naskórka uwalnia się substancja aktywna, którą wybierzemy w kosmetyku.Naukowo zostało potwierdzone, że nanodyski docierają aż do 14 warstwy naskórka. Jest to ogromne osiągnięcie naukowe. Nanodyski zostały wynalezione przez naukowca w Wielkiej Brytanii i dość istotna informacja, że polska marka YONELLE ma wykupioną wyłączność na stosowanie nanodysków w kosmetykach do 2025 roku.
  • SUN SHIELD SYSTEM– technologia stosowana przez markę SESDERMA. Zastosowanie w kosmetykach takiej technologii nie tylko chroni skórę przed promieniowaniem UVA, UVB i podczerwonym IR, ale również naprawia uszkodzenia, które pojawiły się po ekspozycji słonecznej.
BADANIE JAKOŚCI KOSMETYKÓW PIELĘGNACYJNYCH

Firmy kosmetyczne zlecają lub wykonują badania swoich produktów w celu potwierdzenia ich jakości. Do takich badań zaliczamy:

  • TESTY IN VIVO( badanie skuteczności na pacjentach),
  • BADANIE IN VITRO( badanie komórek skóry człowieka oraz tkanek),
  • BADANIE EX-VIVO( badanie na fragmencie ludzkiej skóry).
kosmetyki pielęgnacyjne hodowla komórek skóry

http://cnb.drirenaeris.com/

Więcej o badaniu ex vivo, in vitro i in vivo możesz obejrzeć tutaj

W celu przestrzegania norm produkcji kosmetyków pielęgnacyjnych nadaje się firmie certyfikaty:

  • ISO 22716:2017
  • CERTYFIKAT GMP( Dobra Praktyka Produkcyjna)
  • ISO 14001:2004( standard zarządzania Środowiskowego)
  • ECOCERT( gwarancja wysokiej jakości i bezpieczeństwa)

Certifikat GMP dotyczy przestrzegania wymagań dotyczących:

  • personelu, pomieszczeń,
  • surowców, z których produkowane są kosmetyki,
  • transportu i przechowywania kosmetyków,
  • odpadów, które muszą być odpowiednio utylizowane,
  • opakować kosmetyków,
  • dokumentacji, która musi być przejrzysta.
POLSKIE FIRMY KOSMETYCZNE Z CERTYFIKATEM

ZIAJA , BIELENDA , FARMONA , AVA LABORATORIUM, DR. IRENA ERIS , BANDI

ZIAJA– właściciel marki w roku 2018 otrzymał nagrodę Polskiej Rady Biznesu w kategorii sukces

ERIS– posiada własne Centrum Naukowo-Badawcze, w którym codziennie sztab biologów, farmaceutów, chemików, dermatologów prowadzi badania nad substancjami, które w następstwie zostaną użyte do wyprodukowania kosmetyków a także badane są gotowe kosmetyki i ich deklarowana skuteczność.

Uważam, że możemy być dumni, że polska marka osiągnęła tak ogromny sukces na polskim rynku, a także w wielu innych krajach.

BANDI– to firma, nie korporacja. Według filozofii firmy ludzie są najważniejsi i faktycznie o tym sama się przekonałam.Posiada własną fabrykę produkcyjną, działającą zgodnie z zasadami GMP.

MOJA WSPÓŁPRACA Z FIRMAMI KOSMETYCZNYMI

Współpraca z przedstawicielami układa się bardzo różnie, bywają miłe relacje, ale i też takie, których staram się unikać.Do gabinetu dermatologicznego czy kosmetycznego przychodzi osoba z problemem, i żaden przedstawiciel nie powinien wykorzystywać tej sytuacji, żeby sprzedać więcej. Moim zdaniem jest to nieetyczne.

Fragment mojej rozmowy z dwiema różnymi osobami, które pracują na stanowisku jako przedstawiciel w firmach kosmetycznych:

Zadzwoniłam do pewnej przedstawicielki, z którą współpracowałam od krótkiego czasu( jedno zamówienie zdążyłam złożyć ), zapytałam:

Czy konieczne jest według zasad firmy, żeby chłopiec używał ten dodatkowy produkt?, bo uważam, że to co zapisałam jest wystarczające i nie ma konieczności wprowadzania jeszcze jednego kosmetyku.

Uzyskałam następującą odpowiedź:

Czy potrzebuje Pani coś jeszcze z oferty zabiegowej letniej?

Jak widzicie odpowiedź była totalnie nie w temacie, bardzo mnie to poruszyło, bo nie chciałam chłopcu na siłę dawać dodatkowego produktu, bo to dla niego dodatkowy koszt, a poza tym to chłopiec, więc i tak należy podziwiać, że nastolatek chciał cokolwiek stosować.

Przedstawicielka firmy kosmetycznej( zagranicznej ) mówi do mnie:

Pani Marto, ja nie sprzedaję swoich produktów, ja sprzedaję swoją wiedzę, a produkty sprzedają się same. 

Życzyłabym sobie, żeby takich przedstawicieli było jeszcze więcej, żeby nie naciskali na sprzedaż, tylko skupili się na problemach pacjentów, a produkty będą same się sprzedawały.

MOJE WNIOSKI

Przygotowując ten artykuł rozmawiałam z osobą z firmy wydającą certyfikat GMP, z osobą z polskiej firmy kosmetycznej, która odpowiedzialna jest za wdrażanie nowości do firmy, a także miałam przyjemność przeprowadzenia rozmowy z pracownikiem Centrum Badawczo-Naukowego Dr. Irena Eris.

Na polskim rynku mamy wiele bardzo dobrych firm, które dbają o wysoką jakość produktów, co potwierdzają liczne certyfikaty.

Wybierając kosmetyki często kierujemy się zasobem finansowym. Jeśli chcemy używać kosmetyków opartych na nowoczesnych technologiach musimy pamiętać, że będą to znacznie większe koszty.

WASZE DOŚWIADCZENIA

Jak jest z Waszymi doświadczeniami odnośnie wyboru firm kosmetycznych?jakie firmy lubicie i za co?, swój wybór zawdzięczacie recenzjom z blogów kosmetycznych, kosmetyczce, koleżance czy może obsłudze sklepów/aptek?

Podzielcie się w komentarzach swoją opinią.

 

6 komentarzy

  1. melodylaniella

    10 września 2018 at 21:40

    Dużo wiedzy w pigułce! Extra!

    1. admin

      11 września 2018 at 06:20

      Nigdy nie lubiłam czytać wpisów ,,niekończących się” dlatego staram się, żeby pod wpisami były bardzo ważne dla danego tematu informacje. Pozdrawiam;)

  2. Inga

    10 września 2018 at 19:01

    Coraz częściej wybieram firmy z produktami naturalnymi (jeśli rzeczywiście takie są a nie udają bo często wiadomo co sie kryje pod nazwą naturalne ;/) poza tym marki koreańskie które o wiele lepiej służą mojej cerze niż te dostępne w Pl. Częśto patrzę też na certyfikaty ale też na zawartość produktu.

    1. admin

      10 września 2018 at 19:46

      Zgadza się. Koreańska pielęgnacja jest bardzo fajna i będzie o niej wpis na blogu. Pozdrawiam.

  3. Anna Piotrowicz

    10 września 2018 at 18:38

    O, Ziaję lubię! 🙂

    1. admin

      10 września 2018 at 19:49

      Podoba mi się przesłanie Ziaji dotyczące konserwantów: „tak dużo, jak to konieczne, tak mało jak to możliwe”

Zostaw komentarz